Schüller at home tijdens Eurocucina

Onder het motto 'at home' kunnen bezoekers uit binnen- en buitenland van keukenmeubelfabrikant Schüller tijdens EuroCucina kennismaken met de veelzijdige portfolio van dit bedrijf en zich daarmee thuis voelen.

"Het motto van dit jaar zegt het al. Na een lange pauze verheugen we ons zeer op een persoonlijke, vertrouwde ontmoeting bij onze beursstand. Daarnaast hebben de Creative Makers van next125 en Schüller veel tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van diverse huiselijke oplossingen die wij in Milaan presenteren," aldus de directie van Schüller Möbelwerk KG.

Wie niet persoonlijk aanwezig kan zijn, krijgt opnieuw de kans om een hoogwaardige, digitale beursbeleving te ervaren: de Schüller Innovations Tour. Vanaf 3 juni zijn informatie en video's over Schüller en next125, alsmede een 360-gradenrondleiding door de Schüller-showroom in Herrieden, beschikbaar op www.innovations-tour.schueller.de. Een leporello doet dienst als interactieve beursgids en biedt een beknopt overzicht van alle nieuwe producten. Via QR-codes worden bezoekers direct doorverwezen naar de bijbehorende productvideo en een productkaart die meer informatie bevat.

Parallel aan de ontwikkeling van nieuwe producten werd in september 2021 de productie-uitbreiding in Herrieden voltooid. In overeenstemming met het éénlocatiebeleid streeft Schüller hiermee het doel na om voortdurende groei te realiseren. En ook de huidige bedrijfsontwikkeling getuigt van dynamiek. Zo heeft de positieve groei in Duitsland en op de internationale markten van de afgelopen jaren zich voortgezet in de eerste vijf maanden van 2022. De prijsstijgingen voor grondstoffen en voorraden als gevolg van de oorlog in Oost-Europa vormde inderdaad een uitdaging voor Schüller, evenals voor andere ondernemingen, sectoren en de rest van de wereld. Op de lange termijn verwacht Schüller niettemin een succesvolle, stabiele bedrijfsontwikkeling in Duitsland en in de aangrenzende internationale markten.

"Met de presentatie in Milaan hopen wij nog meer internationale contacten te leggen en ons exportaandeel te versterken. Op dit gebied hebben we de afgelopen jaren al diverse positieve successen geboekt. Het thema 'internationalisering' heeft veel prioriteit binnen het bedrijf," aldus Markus Schüller.

Dit blijkt ook uit de liefdevolle vormgeving van de beursstand in Milaan. Het belangrijkste visuele element van de beurs, een tweedelige krakeling die de bezoekers in de ontvangstruimte verwelkomt, weerspiegelt het motto: 'One company, two brands'. Op een oppervlakte van ongeveer 650 vierkante meter kunnen bezoekers genieten van een holistische ervaring van beide merken – het kwaliteitsmerk Schüller en het internationale premiummerk next125.

De homogene, donkere kleurstelling van de beursstand zorgt voor een overkoepelende elegantie en geeft de onderlinge connectie perfect weer. Designelementen zorgen voor differentiatie en geven de beursoppervlakken een eigen karakter – leuke, kleurrijke illustraties bij Schüller en een minimalistische, zwarte iconografie bij next125 illustreren de visuele heroriëntatie van beide merken.

Creative Makers - De nadruk van de presentatie op EuroCucina ligt op de 'New Look' van next125: naast het nieuwe motief van de campagne zijn zes showroomkeukens gewijd aan het nieuwe merkimago, dat voor het eerst in Milaan aan een internationaal publiek zal worden gepresenteerd. Bezoekers kunnen een uitgebalanceerd pakket met nieuwe producten verwachten, bestaande uit speciale fronten, een vernieuwd kleurconcept, een nieuwe korpushoogte voor nog meer planningsmogelijkheden en hoogtepunten zoals het pocketsysteem met barindeling. De merkbeleving op de beursvloer weerspiegelt het zelfbeeld van het merk: minimalistisch en tijdloos elegant, creatief, innovatief en verrassend anders zijn.

Live. love. cook. - Het merk Schüller biedt bezoekers pure levensvreugde. Aansluitend op een competentiecentrum kunnen bezoekers kennismaken met holistische woonwerelden, die de diversiteit aan vormen, stijlen en planningsmogelijkheden weergeven. Van een garderobe tot een compacte kantoorruimte, van een woonkamer tot een bijkeuken – drie keukens vormen samen een overkoepelend concept.

De schakel tussen de tentoonstellingen wordt gevormd door een serre, die vanuit vier perspectieven met foto's en video's laat zien hoe Schüller zichzelf als bedrijf onderscheidt: waarden, ondernemingszin, duurzaamheid en producten. Hier wordt de kwaliteit van 'Made in Germany' gecombineerd met modern, Duits design en de betrouwbaarheid en toekomstbestendigheid van een familiebedrijf. Inheemse plantensoorten zorgen voor harmonie, frisheid en natuurlijkheid op deze dynamische beurs.

Na afloop van de rondleiding sluit de cirkel zich. Van de krakeling bij de ingang tot het cadeau bij het afscheid is Schüller de partner voor het perfecte 'at home' made in Germany.

Kijk voor meer informatie op de website van Schüller.

 

Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.