Störmer Küchen AG klaar voor de digitale toekomst

Op 15 december 2020 is Störmer omgevormd tot een AG en maakt daarmee een einde aan het transformatieproces van een klassieke keukenfabrikant naar een digitaal opererend meubelbedrijf. 'Er is veel gebeurd sinds 2012 en er zijn altijd uitdagingen geweest. Dit heeft Störmer als team echter steeds gemanaged en kon middels een korte omweg zijn weg vervolgen en zich omvormen tot de andere meubelfabrikant', meldt het bedrijf.

Samen met 2020 Insight ontwikkelde het bedrijf zich tot een procesgedreven en flexibel bedrijf, dat zowel standaard- als ook maatwerkproducten d.m.v.  één software-module kan verwerken en produceren. De hiermee beoogde snelheid en flexibiliteit is altijd het doel geweest en is dit jaar gerealiseerd. De output van de Planningen en Bestellingen gebeurd al langer niet meer alleen op papier, maar kan in zijn totaal in diverse moderne formaten zonder verdere inmenging worden overgedragen in de voor de ontvanger passende vorm.

“Om het bedrijf na enkele lastige jaren toekomstbestendig te maken, hebben we besloten om de bedrijven Störmer en Eschebach samen te voegen en om te vormen naar een naamloze vennootschap. Hiermee zetten we een streep onder het turbulente verleden en sluiten we deze in een topfitte conditie af“, zegt Christoph Fughe van het keukenbedrijf.

Naast Michael Otto omvat de Raad van Commissarissen van de nieuw gevormde AG ook enkele andere bekende namen uit de industrie, zoals Andreas Dornbracht en Oliver Höner,  gezamenlijk zullen zij de nieuw gevormde vennootschap (NV) strategisch adviseren en begeleiden.
 
“We zijn van plan als productieonderneming, als eerste een allesomvattend digitale standaard voor de keuken- en meubelindustrie neer te zetten en hebben daarvoor een Concept ontwikkeld voor de B2B en B2C business.”, zegt Christoph Fughe, CEO van het nieuwe bedrijf.
 
“Meer willen we op dit moment nog niet onthullen, echter in de komende maanden zal dit worden omgezet. Deze Innovatie vormt dan een aanvulling op de traditionele distributielijnen. De klassieke markt zal hiervan profiteren.
Bijzonder verheugd zijn we dat we ook  met ons Duitse merk Musterring duidelijk blijven groeien en ook internationaal met het merk Villeroy & Boch keuken enkele droompartners hebben gevonden, die in 2021 met ons zullen starten.” aldus Michael Otto.

Meer informatie: Agenturen Huis in 't Veld
stormer@keukenagenturen.com
www.keukenagenturen.com

Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.