BSH reorganiseert Duitse verkoopstructuur

Op 11 juni maakte BSH Hausgeräte GmbH een ingrijpende herstructurering van haar verkooporganisatie bekend. In Duitsland worden de merken Bosch, Siemens, Neff en Constructa vanaf 1 augustus 2025 ondergebracht in één geïntegreerd verkoopteam. Deze zogeheten Mehrmarkenvertrieb is gericht op een scherpere merkpositionering, een strakker assortiment en meer overzicht voor zowel handelspartners als eindgebruikers.

Wat voorheen merkspecifiek georganiseerd was, wordt nu merk- en productoverstijgend aangepakt. BSH spreekt van “één team met strategische adviseurs” dat het volledige merken- en assortimentenportfolio vanuit één hand aanbiedt. Tegelijkertijd blijven de selectieve assortimenten een essentieel onderdeel van de strategie.

Voor Gaggenau geldt een uitzonderingspositie. Verkoop, marketing en training van dit high-end merk worden ondergebracht in een zelfstandige merkenorganisatie, met een eigen marktbenadering die is afgestemd op het luxe segment.

Ook intern wordt de organisatie aangepast. De debiteurenadministratie wordt gefaseerd overgeheveld naar een bestaand shared service center in Polen, met het oog op verdere standaardisering en efficiëntie.

Of en in hoeverre deze structuur op termijn ook in andere markten wordt toegepast, is nog niet bekend.

Kijk voor meer informatie op de website van BSH.

Bron: MøbelKultur

Foto: BSH


Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.