Schüller heropent vernieuwd showroomconcept in Herrieden

Design en dialoog in harmonie, dat is het uitgangspunt van het vernieuwde Schüller-Ausstellungs-Center, kortweg |s|a|c., in het Duitse Herrieden. De gerenommeerde keukenmeubelfabrikant Schüller heeft deze multifunctionele ruimte een indrukwekkende make-over gegeven, met als doel: een inspirerende, zintuiglijke ervaring creëren voor haar partners, klanten en bezoekers.

In het vernieuwde showroomconcept komen presentatie, communicatie, training en inspiratie op unieke wijze samen. De herinrichting is gericht op het optimaal ondersteunen van beide merken van de fabrikant: het kwaliteitsmerk Schüller en het premiumlabel next125. Elk merk krijgt zijn eigen plek, maar samen vormen ze een krachtig geheel dat de visie van het bedrijf onderstreept.

Rondingen, rituelen en realisme

Bezoekers worden in het nieuwe |s|a|c. verwelkomd met natuurlijke elementen, zachte vormen en een uitnodigend sfeerbeeld. Denk aan groene beplanting, comfortabele zithoeken en moderne vergaderfaciliteiten. Er is veel aandacht besteed aan beleving: van koffiemomenten tot interactieve informatiepunten, alles is ontworpen om te inspireren én te informeren.

Een bijzonder onderdeel is de driedelige huis-constellatie in het hart van de showroom. Deze structuur fungeert als symbolische brug tussen de werelden van Schüller en next125. Thema’s als ‘Mijlpalen’, ‘Wij’ en ‘Kwaliteit’ brengen de merkwaarden tastbaar tot leven, en benadrukken de keuken als centrale leefruimte in huis.

Praktische perfectie en storytelling

De Schüller-showroom bevat 31 voorbeeldopstellingen waarin wonen, werken en huishouden harmonieus samenkomen. Groene accenten, slimme oplossingen zoals de populaire “Breakfast”-kast en realistische indelingen maken het geheel herkenbaar en praktisch toepasbaar.


In het next125-gedeelte van de showroom staat een holistisch totaalconcept centraal. Hier wordt vakmanschap gecombineerd met verfijning. Een opvallend detail is het ‘Center Piece’, waarin bezoekers kennismaken met het merkverhaal, materiaalkeuzes en esthetische hoogtepunten zoals gegroefde eiken fronten en opvallende kleurcontrasten.

Een podium voor ontmoeting en vernieuwing

Een andere eyecatcher is het paviljoen ‘The Fireplace’, ontworpen door Francis Kéré. Oorspronkelijk gebouwd voor de Milan Design Week, is dit architectonisch kunstwerk nu onderdeel van de showroomtuin en wordt het gebruikt voor lezingen, bijeenkomsten en creatieve sessies.


Tijdens de Open Days in mei en juni nodigde Schüller zijn partners uit om het vernieuwde concept zelf te beleven. Bezoekers kregen een exclusief kijkje achter de schermen bij productie, administratie en orderverwerking – en lieten zich inspireren door presentaties van keynote sprekers.

Kijk voor meer informatie op de website van Schüller en next125.

Fotocredits: Schüller Möbelwerk KG en next125




Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.