Schüller ziet lichte groei in 2023 door focus op export

In vergelijking met de gepubliceerde branchegemiddelden in de Duitse keukenmeubelindustrie heeft Schüller 2023 goed afgesloten. Met een omzet van 758,8 miljoen euro was er een lichte stijging van 0,7 procent. Groei kwam echter alleen van de export, die met 7,7 procent steeg naar 248,3 miljoen euro, dus ruim boven het branchegemiddelde. Hetzelfde geldt voor de binnenlandse markt, waar ondanks een daling van 2,4 procent het marktaandeel kon worden vergroot.

Schüller investeert dienovereenkomstig in verdere internationalisering: de top 10 van buitenlandse markten zijn België, China, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk. Een belangrijke rol als exportknooppunt neemt hierbij de Milanese Eurocucina (16 tot en met 20 april) in, waar het bedrijf uit Herrieden herhaaldelijk deelneemt met zijn merk "next125". Ook werd een nieuwe campagnebeeld ontwikkeld met een "nieuwe Creatieve Maker van internationale faam en naam".

2024 zal eveneens zeer uitdagend worden en zal zich waarschijnlijk op een lager niveau stabiliseren dan in 2022, zo verwacht het management onder leiding van Markus Schüller. De aanstaande uitdagingen zullen worden aangepakt door de focus te leggen op de behoefte aan vervanging van keukens. Het bedrijf wil bovendien een positieve bijdrage leveren aan efficiëntie en duurzaamheid door een consequente optimalisatie van de procesketen. Duitse retailers worden daarnaast ondersteund door retailmarketing. Dit omvat naast de klassieke media digitale brochures en een nieuw videconcept, waarbij de focus ligt op contentcreatie.

Kijk voor meer informatie op de website van Schüller.

Bron: MöbelKultur

Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.