Vrijwel alle branches in de non-foodsector leden omzetverlies in februari. De daling van de omzet was het grootst bij de kledingwinkels en de winkels in schoenen en lederwaren. Voor veel winkelbedrijven was het online kanaal en click en collect de enige mogelijkheid om omzet te behalen in februari. Drogisterijen waren een van de uitzonderingen in de non-foodsector. Deze winkels hebben in februari meer omgezet dan een jaar eerder.
Meubels en woninginrichting gingen in februari 29,4% in de min, een maand eerder was dat 38,2%. Keukens en vloeren zetten in genoemde maand ruim 10% minder om. De totale omzet van de winkels in non-food kromp in februari met 30,3 procent.
De online omzet was in februari 103,7 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Sinds het begin van de publicatie van de internetverkopen in januari 2014 is de groei niet zo sterk geweest. Dat geldt ook voor de multi-channelers. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 65,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet normaal gesproken een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 162,1 procent.
Lees het hele artikel op de website van: CBS.
Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.