Vanwege de coronacrisis heeft Uitgeverij Bouwmedia BV intern onderzoek gedaan naar het bereik van diverse woonplatforms.
De uitgever van de UW-websites constateerde een aanzienlijke toename van het consumentenbezoek op de diverse websites. De unieke websites zijn woongerelateerd en laten over de laatste 30 dagen een positieve groei zien, in vergelijking met dezelfde periode in 2019.
Zo heeft de website van UW-keuken de afgelopen maand 48,8% meer bezoekers gehad, een totaal van 27.000 bezoekers. Dat is een kleine 1000 meer bezoekers per dag.
Doelgroep van UW-keuken: de consument die op zoek is naar inspiratie en producten voor de keuken. De bezoekers bestaan voor 61,7% uit vrouwen en 38,3% uit mannen.
UW-Keuken.nl is dé consumenten website op het gebied van keukens en inbouwapparatuur. Deze website bereikte in 2019 maarliefst 279.306 consumenten. Het woonplatform waar UW-Keuken onderdeel van is, had een totaal bereik van bijna 1.000.000 bezoekers per jaar.
Metingen van het CBS laten ook zien dat het consumentenvertrouwen en koopbereidheid in mei 2020 iets minder negatief is. Consumenten zijn over de financiële situatie in de afgelopen 12 maanden positiever. Verder is hun oordeel over de financiële situatie in de komende 12 maanden minder negatief en vinden consumenten de tijd voor het doen van grote aankopen minder ongunstig dan bij de reguliere meting.
Meer informatie: BouwMedia
Bron: CBS
Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.