Succesvolle DER KREIS Jaarvergadering 2024 met ‘zicht op ondernemen’ en een uitverkochte leveranciersmarkt

Dit jaar organiseerde DER KREIS een groots opgezette jaarvergadering met een volledig uitverkochte leveranciersmarkt. Op maandag 27 mei vond deze bijeenkomst plaats in De Fabrique te Utrecht, bedoeld voor alle DER KREIS- en Mijn BAD-ondernemers, leveranciers en partners. Het thema 'Zicht op ondernemen' stond centraal: Hoe behoudt u overzicht over uw onderneming, welke veranderingen kunnen we verwachten in onze branche en hoe kunnen we daarop inspelen? Deze vraagstukken werden besproken door zowel DER KREIS Nederland als techspreker Alexander Klöpping. De avond werd feestelijk afgesloten met een optreden van zangeres Do en haar band.


Jaarvergadering 2024

Het middagprogramma begon met een samenkomst in de foyer waar leveranciers, ondernemers, samenwerkende partijen, de pers en overige aanwezigen elkaar troffen. De jaarvergadering startte met een besloten deel voor de DER KREIS en Mijn BAD deelnemers waar Nathalie Kleinherenbrink-Bakker (Managing Director sales en marketing) en Bart Opentij (Managing Director finance & purchasing) vertelden over diverse marktcijfers en interne cijfers vanuit DER KREIS en Mijn BAD. Techspreker Alexander Klöpping – bekend van o.a. De Wereld draait door en Jinek - haakte op zeer kundige evenals humoristische wijze aan op het verhaal van de directieleden. ChatGPT bestond al, maar werd ineens ‘het gesprek van de dag’ na een update. En ineens had iedereen het erover en zien we in korte tijd enorme ontwikkelingen ontstaan op het gebied van A.I.! Hoe kunnen we deze ontwikkelingen bijhouden en welke invloed gaat A.I. hebben op onze keuken- en sanitairbranche?
Aansluitend was er alle gelegenheid om te netwerken op de uitverkochte leveranciersmarkt en om te genieten van lekkere borrels & bites. Tussentijds werden de gasten vermaakt met een spetterend live-optreden van Do en haar band: het dak ging er bijna af! De avond werd afgesloten met een walking dinner. Deze gerechten werden gecompleteerd met voortreffelijke wijnen die werden uitgeserveerd met uitleg door de Meisjes van de Wijn.


Focus op de toekomst

Nathalie Kleinherenbrink-Bakker & Bart Opentij maakten een roadtrip door de tijd naar de jaarvergadering 2024 in Utrecht. Gestart werd in 1979 in Zuid-Duitsland, waar DER KREIS is opgericht.
Tijdens deze roadtrip namen Nathalie en Bart het publiek mee langs bijzondere mijlpalen én ontwikkelingen. En daaruit bleek wel weer hoeveel er veranderd is in 45 jaar. En hoe wij uiteindelijk al die veranderingen hebben geadopteerd en het nu de gewoonste zaak van de wereld vinden dat we muziek luisteren via Spotify en mailen via onze mobiele telefoon.
In Utrecht volgde een spetterende entree van het tweetal in een prachtige oude Mustang. Deze unieke aankomst werd opgevolgd door een inspirerende presentatie over ondernemen in de keuken- en sanitairbranche en hoe we daarbij zicht kunnen houden op de toekomst. Waar staan we nu? Waar willen we heen? Zo keken ze kort terug op de jaarvergadering 2018, ook in De Fabrique, welke ging over een markt die toen haar top leek te bereiken. Ondernemers die letterlijk op zoek waren naar vrije tijd. Anno 2024 zijn de tijden veranderd, maar geeft DER KREIS aan dat de markt nog altijd op het niveau van 2020 staat. Wat nog steeds heel erg goed is! Wel is het van belang om aantrekkelijk te blijven voor de consument. Dat houdt in: meegaan met de ontwikkelingen, ook buiten de branche. “Van duurzame alternatieven tot slimme technologie en veelzijdige AI toepassingen.


DER KREIS Internationaal

Holdingdirecteur dhr. Leimbach kwam speciaal vanuit Leonberg om te spreken over DER KREIS Internationaal. DER KREIS is naast Duitsland en Nederland, onder andere actief in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, België, Luxemburg, Italië, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. DER KREIS ontwikkelt zich in een rap tempo en is groeit nog steeds. Met bijna 3800 aangesloten ondernemers is zij een sterke Europese speler binnen de keuken- en sanitairbranche.


DER KREIS biedt u full service ontzorging

DER KREIS Nederland is al sinds 1989 het juiste adres voor de beste inkoopcondities en marketingcommunicatie. De organisatie heeft zich de afgelopen jaren krachtig geëvolueerd naar een inkooporganisatie met een complementaire expertise in marketing én communicatie. Bij DER KREIS Nederland kan een ondernemer zelf kiezen uit diverse elementen, allen erop gericht om rendement te leveren. Ondernemers kunnen zelf uit deze elementen kiezen om zo waarde toe te voegen aan hun eigen professionele organisatie. Deze toegevoegde waarde kan zich afspelen op het gebied van private labeling, waarmee een ondernemer zijn organisatie eenvoudiger uit de concurrentiesfeer haalt, het toevoegen van één van de bewezen concepten of de samenwerking met haar gerenommeerde leveranciers. Daarnaast zijn er aan DER KREIS en Mijn BAD diverse partijen verbonden waarmee ondernemers hun bedrijfsvoering kunnen optimaliseren. Van een optioneel centraal betaalsysteem tot het volledig ontzorgen in de marketingcommunicatie: al deze zaken zijn ervoor bedoeld het rendement van de ondernemer te vergroten en de concurrentiepositie in deze verdringingsmarkt te versterken.

Fotograaf: Jean Carlo, Nunes Dos Anjos

Kijk voor meer informatie op de website van DER KREIS

Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.