V-ZUG boekt flinke omzetdaling in eerste halfjaar 2025

V-ZUG kijkt terug op een uitdagende eerste helft van 2025. De omzet daalde met 4,5% naar CHF 271,2 miljoen, vooral door een terugval in Zwitserland en Azië. In Europa bleef de markt stabiel en Noord-Amerika liet groei zien. De operationele winst kwam uit op CHF 3,0 miljoen.

Ondanks de moeilijke omstandigheden investeert V-ZUG volop in de toekomst. Zo is het projectsegment in Zwitserland heringericht, is de service verder verbeterd (met een toonaangevende responstijd van 3 dagen), en wordt er actief ingespeeld op trends in retail en online.

Een belangrijk speerpunt is het nieuwe partnermodel. Hierbij draait het niet alleen om volume, maar ook om merkbeleving, advieskwaliteit en samenwerking. Dit biedt ruimte aan verschillende verkoopmodellen – van fysieke winkels tot online platforms – en zorgt voor eerlijke, transparante afspraken.

Internationaal blijft V-ZUG investeren in zichtbaarheid met nieuwe studio’s in Melbourne en Bangkok en uitbreiding naar Dubai. Dankzij een goed gevulde orderportefeuille en extra verkoopinitiatieven verwacht V-ZUG in de tweede jaarhelft herstel en groei.

Lees hier het hele rapport van V-Zug.

Deel dit artikel:
Facebook LinkedIn Twitter Pinterest
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.