Met Noodblad is het voor keukenspeciaalzaken super makkelijk nóg meer
service te leveren en zonder duurzaamheid of de winstmarge uit het oog
te verliezen. "Uit gesprekken met verschillende keukenspeciaalzaken blijkt dat een tijdelijk werkblad een terugkerend ‘probleem is’. De kostenpost van steeds opnieuw, zelf een tijdelijk werkblad te fabriceren valt vaak tegen in de totale begroting. De mate van hygiëne van een tijdelijk werkblad laat vaak te wensen over en op het gebied van duurzaamheid valt nog veel te behalen," vertelt Tjeerd van Schelven directeur van Noodkeuken.
De Nederlandse keukenmarkt is een competitieve en dynamische sector waarin consumentenvoorkeuren voortdurend veranderen. Hoewel consumenten verschillende behoeften en voorkeuren hebben wanneer zij kiezen voor een keukenleverancier, zijn er ook overeenkomsten te vinden.
Marktonderzoek van Qudata onder consumenten die recentelijk keukenproducten hadden gekocht laat onder andere zien dat:
Qudata stelt dat geen enkele winkelketen voldoet aan alle behoeften van hun klanten. Het is dus cruciaal voor consumenten maar zeker ook voor keukenspeciaalzaken om hun prioriteiten duidelijk te stellen.
Noodkeuken introduceert een aanvulling op hun modulaire, tijdelijke keukenvoorzieningen: Noodblad.
Ook Noodblad is opgebouwd uit compartimenten en beschikbaar in de meest voorkomende corpusmaten. Door deze verschillende afmetingen kan er ultiem gecombineerd worden en is het altijd mogelijk om een duurzame, op maat samen gestelde oplossing te bieden.
Noodblad is ontwikkeld om flexibel en herbruikbaar te zijn en is gefabriceerd uit populier multiplex met een HPL laag van 3mm. Zo draagt Noodblad bij aan de trend waarbij consumenten en leveranciers zich afkeren van snelle consumptie, wegwerpcultuur en juist kiezen voor kwaliteit en duurzaamheid.
De verwachting is dat consumenten steeds sneller en harder zullen oordelen over wat jouw bedrijf op dit gebied doet. Het is niet langer iets voor erbij, maar wordt de norm. Uit een onderzoek van BBC News bleek dat vier op de vijf consumenten vinden dat toewijding aan duurzaamheid waarde toevoegt aan een merk. Ook zeggen zij dat duurzame bedrijfsvoering een belangrijke overweging zijn in het nemen van aankoopbeslissingen.
Soms lukt het gewoon niet om het op maat gemaakte werkblad op tijd geleverd te krijgen. Gaat er iets mis tijdens het transport, komt het blad beschadigd aan, is de vervaardiging net niet op de goede maat. Of wordt heel bewust gekozen voor het inmeten van het werkblad nádat de keuken geplaatst is. Maar een keuken zonder werkblad is niks.
Uit gesprekken met diverse keukenspeciaalzaken bleek dat men in dit soort situaties een tijdelijk blad liet vervaardigen of zelf maakte. Met een bijbehorende kostenpost variërend tussen de € 400 en € 650 per werkblad als je alle kosten bij elkaar optelt.
‘Dat kan makkelijker en betaalbaarder’, dachten ondernemers Tjeerd van Schelven en Cock van Zuilen van Noodkeuken. Inmiddels zijn zij met meerdere keukenspeciaalzaken in gesprek en worden de eerste Noodbladen al geplaatst. "De speciaalzaken met wie we nu samenwerken ervaren dat er met Noodblad een wezenlijke toegevoegde waarde wordt geboden aan de eigen klanten. Je biedt je klant rust zonder dat je jezelf op kosten jaagt én je blijft het proces de baas. Wat er ook voorvalt in het leveringsproces, jij bent voorbereid en in staat alle touwtjes in handen te houden."
Kijk voor meer informatie op de website van Noodkeuken.
Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.